I dessa Kent-tider...


...dyker en platta fullmatad med Kent-covers upp! Man känner igen texterna och tonerna. Men de framförs på ett helt nytt sätt med en helt ny röst. Pianot är påtagligt. En stor portion jazz också. Carolina Wallin Perez är kvinnan bakom Pärlor och Svin, som albumet döpts till.

Först känns det ruskigt märkligt. Kent-låtar som inte låter som Kent? Generellt sätt måste jag erkänna att det brukar skapa en viss dos skepsis så fort jag hör ordet cover, men i det här fallet måste jag kapitulera, till viss del iallafall. Hennes röst känns som klippt och skuren för den typ av musik hon förmedlar.

Pärlor känns riktigt passande i den pop/jazz-tappning Carolina gör den i. Sen blir även 747 riktigt, riktigt bra. Bästa spåret på plattan! Sen kan jag väl tycka att vissa låtar, framförallt texterna, inte passar med hennes stil, men helhetsintrycket blir ändå positivt! Lyssna på:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback