Anna Järvinen - Man var bland molnen

framsida man var bland molnen

Nu har jag äntligen lyssnat igenom Anna Järvinens nya platta då den dykt upp på Spotify! Den efterlängtade uppföljaren till debutalbumet Jag har en feeling som släpptes år 2007. Nya plattan Man var bland molnen innehåller en hel del som jag gillar. Hon har bevarat enkelheten i låtarna och sin underbara röst, dessutom känns melodierna ännu mer genomarbetade nu. Som Leonardo Da Vinci sa: "Simplicity is the ultimate sophistication". Ju mer jag lyssnar på låtarna desto mer imponerad blir jag. "Äppelöga", "Du är ett hån", "Sosial Kompetens", "Är det det här det hela handlar om" och "Låt det dö". Fruktansvärt bra helt enkelt! En av de bästa album som släppts i år, jag kan till och med säga att det inte är långt ifrån storheter som Anna Ternheim och hennes förra album "Leaving on a Mayday". Järvinen tar i och med Man var bland molnen ett stort kliv fram mot det stora strålkastarljuset. 

Rating: 4,5/5

spotifylogoo   lastfm   myspacelogga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback