Shotgun Crackers

Shotgun Crackers logo

Fränt, framåt, fartigt. Melodiös pop från Norrtälje/Rimbo i form av gruppen Shotgun Crackers!

På den nya EPn Visual Radomization känns vissa låtar igen sen tidigare, men i en aning förändrad version.
Jag gillar visselvänliga "Runner Runner" – en riktig gladpoplåt. Slutet är originellt och lite småkul! "Welcome to junior Thomas" och "Trevor" håller jag också högt. I "Trevor" uppenbarar sig en del riktigt sköna beats som för tankarna till de underbara Vampire Weekend. För att droppa lite bakgrundsinfo kan jag tala om att denna EP blev till genom att gruppen i december 2008 vann musiktävlingen Miller Music Fresh Sounds på Cafe Opera i Stockholm och fick inspelningen som pris.

Den nysläppta EPn Visual Randomization innehåller spåren:
1. Runner Runner
2. Miss Conspiracy
3. Magic Man On Fire
4. Welcome To Junior Thomas
5. Trevor

För er som vill se dem spelar det i sommar på festivalen Putte i Parken i Karlskoga den 29 juli - 1 augusti.

Sjukt bra helt enkelt! Riktigt bra pop som sätter sig som en smäck i hjärnbalken. Nynnandet har börjat! Fortsätter denna utvecklingskurva vet jag inte var detta slutar...

Rating: 4,5/5

Hela EPn går förresten att ladda hem som mp3 från deras hemsida.

facebooklogga   myspacelogga   youtubelogga   lastfm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback